به گزارش خوزنین‌پرس؛ طرح بسیج همگام با کشاورز در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و بر اساس فرمایشات و منویات امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با ابتکار پایگاه بسیج شهدای خوزنین در شهرک شهید پرور خوزنین اجرایی می گردد.


این طرح به سه شکل:
1) برگزاری برنامه توجیهی و کاربردی هر هفته در یک موضوع خاص کارگاه‌ها و واحد های تولیدی کوچک روستایی (تولید در گلخانه، تولید قارچ، پرورش زنبورعسل، ماهی خوراکی، ماهی زینتی، دام سبک و سنگین، تولید گیاهان دارویی و…) هر هفته روزهای چهارشنبه بعداز نمازعشا در مسجدجامع برگزار می گردد.
2) بعداز جلسه توجیهی ترویجی از علاقه مندان در هر موضوع ثبت نام و کلاس‌هایی با کمک مرکز فنی وحرفه ای شهرک خوزنین برگزار و به آن‌ها مدرک تخصصی ارائه می گردد، که مهارت و مدرک کسب نموده و بااستفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج در راستای اجرای پروژه ها، کارگاه‌ها و واحدهای تولیدخانگی اقدام نمایند.
3) راه اندازی دفتر مشاوره کشاورزی و دامپروری رایگان برای همه کشاورزان منطقه و استفاده و بکارگیری کارشناسان کشاورزی محل در این موضوع. علاوه بر مشاوره در اختیار قرار دادن نشریات ترویجی کاربردی، فیلم های آموزشی و نرم افزار های مناسب در جهت ارتقائ کمی و کیفی محصولات تولیدی.

از این رو، اولین جلسه این طرح، فردا(چهارشنبه) بعداز اقامه نماز مغرب وعشا با موضوع پرورش ماهی قزا آلا و ماهی زینتی (صنعتی وخانگی) در مسجد جامع شهرک خوزنین با حضور استاد مشاور مهندس رحمانی برگزار می گردد.


انتهای پیام/