به گزارش خوزنین‌پرس؛ در نظر عامه مردم چنین استنباط می‌شود که همه مسئولیت خوزنین بر عهده اعضای محترم شورای اسلامی و دهیار زحمت کش است و نیز پندار برآن است که فقط این شورا و دهیاری است که در قبال مردم وظایفی دارند و مردم فقط ذی حق هستند. اما آنچه درست است وظیفه و حقوق متقابل مردم در برابر شورا و دهیاری و دهیاری و شورا در برابر مردم است. یعنی مردم نیز در برابر شورا و دهیاری وظایف مهمی بر عهده دارند.
در این مجال قصد آن داریم تا حقوقی را که شورای اسلامی خوزنین و دهیار محترم بر گردن ما مردم خوزنین دارند را برشمریم.
یکی از حقوق شورا و دهیاری بر ما، اعتماد و همراهی است. اعتماد به این معنی که با حسن ظن و حسن نظر در خصوص اعضای محترم شورا و دهیار عزیز، فرض احسن را بر آن قرار دهیم که این بزرگواران با نیتی پاک و خدایی و برای خدمت مومنانه به همه مومنان جامعه بزرگ خوزنین و با ازخودگذشتگی پا به میدان گذاشته اند تا باری از دوش مردم مومن خوزنین بردارند. وقتی چنین اعتمادی در چنته این عزیزان باشد، آنها نیز با اتکال به عنایات خداوند و ائمه هدی و با دلی محکم از این اعتماد و اتکال، مشکلات را یکی پس از دیگری حل خواهند کرد. ان‌شاالله و البته در این راه پرفراز و نشیب همراهی مردم شرطی اساسی است.
حق دوم انتقاد است. شاید تعجب کنید اما باید دانست یک دشمن دانا بهتر از هزاران دوست نادان یا خائن است. دوست آن است که عیوب را به انسان بنمایاند و انسان را از جهل خارج کند. البته انتقاد نیز آدابی دارد که رعایت این آداب و الزامات خود در بهبود امور، رکنی به حساب می آید.
طرف مشورت قرار دادن شورا و دهیار. این موضوع کاملا واضح است که چند عقل بهتر از یک عقل است و همین اصل سبب تشکیل شوراهاست. یکی از وظایف مردم در قبال شورا و دهیاری این است که آنها را مورد مشورت خود قرار دهند و در خصوص مدیریت بهتر امور نظرات خود را در اختیار آنان قرار دهند. بسیار اتفاق افتاده که استفاده از نظرات به ظاهر ساده نتایج بزرگی به همراه داشته است.
ایجاد جو همکاری و تعاون در مردم. همه ما می توانیم با بدگویی های نابجا جایگاه و روند کارهای شورا و دهیاری را با مشکل مواجه کنیم و عکس همین موضوع هم میتواند رخ دهد. یعنی مردم می توانند همدیگر را به همکاری و تسهیل اجرائیات مربوط به شورا و دهیاری تشویق کنند. این شمه ای از همان اصل مقدس امر به معروف است.
درپایان باید متذکر شویم که پذیرش مسئولیت خطیر عضویت شورا هم دشواری های دنیوی و هم سختی های اخروی فراوانی دارد، البته اگر با هدف و روش ناثوابی باشد، پس جا دارد از اعضای محترم شورا تشکر کنیم که بخاطر رفاه و راحتی ما پا به چنین عرصه ای گذاشته اند. سزاوار است اگر هرکدام از ما با یک تماس تلفنی یا پیامک و یا در فضای مجازی یک خداقوت و خسته نباشید و تبریک به این بزرگواران هدیه کنیم.
و من الله التوفیق
9 اردیبهشت ماه سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

انتهای پیام/