به گزارش خوزنین‌پرس؛

سال ۱۳۹۵ از سوی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است.
صرف‌نظر از چرایی این نام‌گذاری، می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا ما اهالی خوزنین، به عنوان سلولی از این بدنه عظیم و طیبه ایران اسلامی عزیز، می‌توانیم از این تدبیر، به واقع هوشمندانه و فوق‌العاده، امام خامنه‌ای عزیز بهره‌مند شویم؟ 

یکی از ابعاد مهم اقتصاد مقاومتی، استقلال و امنیت اقتصادی خانواده است. می‌دانیم که خانواده، مهم‌ترین عنصر تشکیل دهنده جامعه است و اگر این عنصر از خطرات و خطوات فرهنگی و اقتصادی و غیره مصون بماند، جامعه نیز صراط تعالی و پیشرفت را طی خواهد کرد. اهمّیّت و جایگاه خانواده سبب شده تا حد بالایی از توجه به این عنصر در دستور کار نظام قرار بگیرد.
سوال اینجاست:
آیا خوزنین و خانواده‌های خوزنینی پتانسیل استفاده از فرصت طلایی اقتصاد مقاومتی را دارند؟
با کمی تامّل و ژرف‌نگری پاسخ مثبت خواهد بود.
خوزنین دارای ویژگی‌های لازم برای پرورش قارچ، ماهی‌های زینتی، بلدرچین، محصولات گلخانه‌ای، لبنیات و تخم‌مرغ و سایر مواد غذایی محلی می‌باشد.
به شکرانه خداوند وبا وجود پیشرفت‌ها و تخصیص امکانات رفاهی که با تلاش و پیگیری‌های مسئولان محترم بدست آمده، خوزنین درصد بالایی از بافت روستایی خود را حفظ کرده و همین امر مکان و امکانات لازم جهت انجام موارد فوق را به بسیاری از خانواده‌ها می‌دهد.
ان‌شاالله در روزهای آینده به طور تفصیلی و مجزا به چگونگی استفاده از پتانسیل‌های خوزنین جهت درآمد زایی در زمینه‌های فوق‌الذکر و در پی آن آسایش و رفاه بسیاری از خانواده‌ها، که چند سالی‌ست دچار مشکلات اقتصادی ناشی از بی‌تدبیری‌ها هستند، خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/وثوق‌احمدی