58 اُمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درحالی دیروز برگزار شد که دنالد ترامپ سرمایه دار جمهوری خواه کلید دار کاخ سفید شد.

به گزارش سرویس سیاسی خوزنین‌پرس؛ فارغ از رقابت های این دوره‌ی انتخابات آمریکا که بیشتر شبیه یک شو دموکراسی مشمئز کننده بود، حقیقت آمریکا را به بهترین وجه نمایان ساخت. حقایقی که بارها و بارها از سوی مقام معظم رهبری گفته می‌شد امّا از سوی غربگرایان انکار می‌شد. امّا حالا آقای ترامپ -که بارها از سوی نخبگان سیاسی آمریکا به عنوان دیوانه و احمق خطاب می‌شد- نشان دهنده‌ی یک چهره‌ی بدون بزک و بدون رتوش ایالات متّحده آمریکاست، کسی که با مهاجرین و مسلمانان مخالفت دارد و با خانم ها با بدترین کلمات صحبت می‌کند، از فقر و مشکلات معیشتی آمریکا سخن میراند ...


مشکلات اقتصادی بزرگی که اقتصاد سرمایه داری طی سال های گذشته به آن دچار شده، وضع معیشت و رفاه جامعه آمریکا را دچار چالش جدّی کرده است. ترامپ و مشاورانش با فهم دقیق این موضوع بر روی حل مشکلات اقتصادی داخلی با بیگانه سازی در برابر خارجی هایی که آنها را عاملان این مشکلات معرفی می‌کنند توانستند مردم ناراضی طبقات پایین جامعه را با خود همراه نمایند.


 ترامپ بارها گفت که چرا چین و یا سایر کشور ها توانسته اند بازار آمریکا را اشغال کنند؟ وی با طرح کشیدن دیوار بین آمریکا و مکزیک و موضع منفی در قبال حضور مهاجران و مکزیکی ها در بازار کار آمریکا، ادعا کرده که می‌تواند جلوی هجوم خیل بیکارانی که از مکزیک به آمریکا سرازیر می‌شوند را گرفته و سطح اشتغال در این کشور را بالا ببرد که نتیجه‌ی آن زندگی بهتر برای آمریکایی‌ها خواهد بود. جالب این‌جاست که هیچ کدام از کاندیداها برنامه‌ای را برای حل بیان نکردند و فقط به تخریب حزب رقیب می‌پرداختند!!


این وعده یعنی اشتغال بیشتر برای سرخوردگان و له شدگان اقتصادی و تقویت غرور از دست رفته آمریکایی ها! غروری که بارها و بارها طی سال های اخیر شکست، در شکار RQ170 توسط جوانان دلیر جمهوری اسلامی ایران، در دستگیری تفنگدارانشان در خلیج فارس، در محور مقاومت و سوریه در قضیه اکراین و لیبی و شمال آفریقا، در لگد مال شدن ارزش های انسانی، در تبعیض، در نژاد پرستی و لگد مال شدن حقوق بشر و موارد متعدد دیگر...


دومینوی ضدجهانی شروع شده است

واقعیت آن است که دومینوی ضدجهانی شدن شروع شده است، رأی مثبت مردم بر جدایی انگلستان از اتّحادیه‌ی اروپا یکی از نشانه های آن است. این دومینو در حال حرکت است و مردم نقاط مختلفی از جهان، احساس می کنند که در پروژه جهانی سازی، هویت آنها دستخوش چالش های جدی شده است. این بحران هویت در جایی به شکل رأی به جدایی از یک اتّحادیه، در جایی با پیوستن افراد از کشورهای مختلف به گروه هایی مثل داعش و در آمریکا با رأی دادن به شخصیتی مثل ترامپ خود را نشان می دهد.


در این باره ترامپ بارها عبارتی این‌چنینی را بیان کرده است: «من غرورتان را به شما باز می گردانم، من عزّت را به کشور برمی‌گردانم! حس ناسیونالیستی آمریکایی‌ها را تقویت و همچنین با جهانی شدن مخالفت می‌کنم، چون جهانی شدن باعث می‌شود کشورهای دیگر در آمریکا سرمایه گذاری کنند و منابع ما را به غارت ببرند.»


شاید دیدار ترامپ با سران صهیونیست و از طرفی افشای ایمیل های کلینتون روی نتایج خالی از تاثیر نبوده باشد اما هوشمندی کمپین انتخاباتی ترامپ و ایجاد یک دو قطبی "تغییر و اصلاحات" و"ادامه وضع فعلی" بیشترین تاثیر را در این نتیجه داشته باشد جایی که کلینتون را نماد وضع موجود و ترامپ را نماد تغییر معرفی نمودند و ورق را به نفع ترامپی ک در نظر سنجی های پیش از انتخابات شانس کمتری به نسبت کلینتون داشت، برگرداندند. تاکتیکی که برخی از اهالی رسانه به خوبی با آن آشنایی دارند و جریان نفوذ بارها خواسته است در کشورمان اجرا کند ...


علی ای حال یادآوری این سخن از حضرت روح الله(ره) برای آن دسته از افرادی که هنوز در 88 مانده‌اند خالی از لطف نخواهد بود:
«هیچ وقت نخواهید دید که دو حزب در آمریکا باشد که یکیشان یا هردویشان بر خلاف مصلحت آمریکا عمل کنند.
شما دیدید که درهمین چند وقت بعد از آنکه یکی برد قضیه را و رئیس جمهور شد، آن حزب دیگر نیفتاندند به جان او و کار شکنی کنند!!! تبریک گفتند و بلا اشکال مشغول خدمت هستند.» (1359/11/15)


بد نیست نکته دیگری به برخی از آقایان غربگرا و طرفداران این جریان که "رشته های بافته شده‌یشان" با این نتیجه "پنبه شده" به نظر می‌آید عَرضه داشت که آمریکای "پسا ترامپ" به گفته‌ی ترامپ و طرفدارانش علاقه‌ای به برجام نداشته و چندان نیازی به همراهی با جریان غرب‌گرای ایرانی و وانمود کردن به پایبندی برجام احساس نخواهد کرد.


با این تفاسیر آفتاب مصنوعی برجام رو به افول بوده و اینچنین که به نظر می‌آید باغ سیب و گلابی هم تا به ثمر نشستن باید منتظر نحوه‌ی باغبانی ترامپ بماند که آیا باغ با این اوصاف سود دارد یا باغ را باید رها کرد و یا....به تفسیر دیگر میوه دادن برجام به سیاست پساترامپ منتهی می‌شود.


نکته دیگر اینکه سیاست و مشی ما درقبال نظام سلطه واستکبار همان است ک سالهاست مشق کرده‌ایم، همان چیزی که پایش ایستاده‌ایم، همان چیزی که برایش شهید داده‌ایم در یک کلام یعنی:
"مرگ بر امریکا"
پیغام جمهوری اسلامی ایران را به کاخ سفید نشینان تکرار میکنم "مرگ بر امریکا"


و من الله توفیق

انتهای پیام/ محسن جهان‌بخشی، نوزدهم آبان نودوپنج