حجت الاسلام والمسلمین سید شمس‌الدین موسوی‌شالی، امام جمعه موقت شهر شال در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره بی نتیجه بودن نشستهای مربوط به حل بحران سوریه، گفت: کشورهای غربی و آمریکا نه تنها در نشست‌های سوری خود، حل بحران سوریه و کنترل جریان داعش و تکفیری را در نظر ندارند، بلکه این نشستها را با هدف کمک به آنان و خروجشان از بحران برگزار می‌کنند تا در آتش بس سلاح و مهمات مورد نیاز به  دست جریانهای تکفیری برسد.

وی با اشاره به علت طراحی جریان داعش، ابراز داشت: مردم جهان و اروپا از فساد، پوچی و بی هویتی خسته شده و در نتیجه گرایش به اسلام افزایش یافته است، بنابراین افرادی که خود را قدرتمند می‌دانند جریان داعش و تکفیری را برای جلوگیری از اسلام ناب طراحی و از آن حمایت می‌کنند تا با عرضه اسلام خشن و متعصب گرایش به اسلام را کنترل کرده و از طرفی کشورهای اسلامی را با هم درگیر ساخته و در نهایت نیرو و قدرت آنان را به تحلیل برند.

حجت الاسلام موسوی شالی با بیان علت اهمیت موضوع سوریه برای جمهوری اسلامی، عنوان کرد: موضوع سوریه از چند جهت برای جمهوری اسلامی دارای اهمیت و حیاتی است؛ حرم حضرت زینب(س) و رقیه(س) در این کشور قرار گرفته و  برای ما از جنبه غیرتی و حیثیتی برخوردار است.

وی ادامه  داد: با وجود اینکه انتقادهای بسیاری به حکومت سوریه وارد است، اما کشوری است که در مقابل صهیونیسم و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی مسلمانان ایستاده، همچنین اگر تکفیری‌ها سوریه و عراق را بگیرند ما باید در داخل کشور با آنان مقابله کنیم، بنابراین سوریه و حمایت از آن برای جمهوری اسلامی دارای اهمیت است.

امام جمعه موقت شهر شال موضوع شیعی و سنی را از جریان تکفیری جدا دانست و اظهار داشت: جریان تکفیری موضوعی مربوط به شیعه و سنی نیست و تحریف اسلام را در نظر دارد، بنابراین جهان اسلام برای مقابله جدی با تکفیری‌ها باید موضوع شیعی و سنی را از جریان تکفیری جدا کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر عملکرد نخبگان و علمای دینی جهان اسلام در مقابله با جریان تکفیری نسبت به گذشته بهتر شده، با این حال اگر آنان به رسالت خود به طور کامل عمل می‌کردند این جریان تاکنون قطع شده بود.


انتهای پیام/