مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: مسؤولان و دست‌اندرکاران شهرهای این استان باید روند ساخت یادمان‌های شهدای گمنام را سرعت بخشند.


به گزارش خوزنین‌پرس؛ مهدی طاهرخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: خوشبختانه استان قزوین یکی از شهرهایی بوده که توانسته در زمینه تشییع و تدفین شهدای گمنام گام‌های ارزشمندی بردارد که این مهم جای قدردانی است.

وی با انتقاد از روند ساخت المان‌های شهدای گمنام در استان قزوین بیان کرد: متأسفانه مسؤولان و هیأت امنای شهدای گمنام در زمان تشییع این کبوتران خونین بال وعده دادند که بعد از تدفین به ساخت المان‌ها همت گمارند اما در اجرا این امر تا‌کنون تحقق نیافته است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: تاکنون یادمان‌های شهدای شهرهای آوج، آبگرم، اقبالیه، بیدستان، کوهین، خوزنین و دانسفهان آماده نشده که باید مسؤولان و دست‌اندرکاران این امر در این مسأله جدی وارد شوند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: در ابتدای تشییع شهدای گمنام مسؤولان و دست‌اندرکاران ستاد برگزاری طی جلساتی اعلام آمادگی برای ساخت المان‌ها کردند اما هم و تلاش کمرنگ در شهرهای استان قزوین هستیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 شهید گمنام در 26 نقطه استان قزوین تدفین هستند که باید یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر ایران اسلامی را که برای عزت و شرف این مملکت جان خود را تقدیم این نظام بر آمده از خون شهدا کردند، گرامی بداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: شهرهای شریف آباد، شهرک مهرگان، ضیاءآباد، دانشگاه آزاد اسلامی شال، دانشگاه فرهنگیان و حوزه علمیه این استان خواستار این مهم هستند که میزبان شهدای گمنام باشند که امید است طی جلساتی با مسؤولان این شهرها با توجه به علاقه آحاد مردم بتوانند میزبان خوبی برای  این کبوتران خونین بال باشند.

انتهای پیام/ فارس